Optimaal rijcomfort
Optimaal rijcomfort: daar ben je elke dag van verzekerd indien jouw leaseauto altijd de benodigde professionele aandacht krijgt. CUPRA Financial Services maakt het je het hele jaar door makkelijk.
Afspraak maken
Maak voor reparaties en onderhoud (zowel periodiek als ongepland) aan jouw leaseauto altijd een afspraak bij een officieel erkende autodealer van CUPRA.
Onderhoudsinstructies
Alle reparaties en onderhoudswerkzaamheden aan jouw leaseauto dienen uitgevoerd te worden volgens het meegeleverde instructie- en onderhoudsboekje van de leverancier.
Facturatie & declaratie
Meld aan de autodealer dat je een CUPRA Financial Services leaseauto rijdt; de factuur voor uitgevoerde werkzaamheden wordt dan naar ons opgestuurd.
Heb je zelf kosten moeten maken voor reparaties of onderhoud? Declareer eenvoudig bij CUPRA Financial Services het door jouw voorgeschoten bedrag via ons formulier Onderhoudsdeclaratie.
Vervangend vervoer
Private lease
Wanneer jouw auto langer dan 24 uur bij de dealer moet blijven voor reparatie of onderhoud, betalen wij de kosten van het vervangend vervoer. Duurt het korter dan 24 uur? Dan zijn deze kosten voor eigen rekening. Wil je altijd verzekerd zijn van vervangend vervoer? Dan kunnen we dit opnemen in jouw private-leasecontract tegen een kleine meerprijs per maand.
Sleutel kapot
Is jouw autosleutel kapot (of vermist) dan kan jouw CUPRA dealer je weer op weg helpen. De kosten verbonden aan een reparatie of vervanging zijn voor jouw eigen rekening. Deze kosten verschillen per automodel en/of uitvoering. Je CUPRA dealer kan hier meer over vertellen.
De juiste autobanden dragen bij aan je veiligheid, rijcomfort én besparing op brandstof.
Hoe zit het met zomer- en winterbanden en wanneer zijn winterbanden verplicht in het buitenland? Wij hebben de belangrijkste zaken vanuit de Europese wetgeving omtrent winterbanden voor je op een rijtje gezet. Hieronder lees je meer informatie omtrent winter- en zomerbanden.
Heb je bij het afsluiten van jouw contract winterbanden aangevinkt? Dan laten wij je weten wanneer jouw banden klaar staan voor een wissel.
1. Neem bij een melding contact op met jouw CUPRA dealer
2. De CUPRA dealer maakt een afspraak met je
3. Breng jouw auto op de afgesproken datum naar de CUPRA dealer
4. De CUPRA dealer informeert je wanneer jouw auto weer klaar is
Zomerbanden
Bij een temperatuur boven de 7°C zijn zomerbanden het meest efficiënt. Zomerbanden kun je laten vervangen als het profiel minder bedraagt dan 2 mm.
Winterbanden
Vanaf 7°C en kouder presteren winterbanden aantoonbaar beter dan zomerbanden. Is ons speciale Winterbanden-programma specifiek opgenomen in jouw leasecontract en wil je winterbanden op je auto? Maak dan zelf een afspraak voor het monteren of wisselen van je winterbanden.
Tijdens de bandenwisselperiode is het erg druk bij de CUPRA Service Partner. We raden je aan om op tijd een afspraak te maken en ook om op tijd aanwezig te zijn bij je afspraak. Indien je te laat komt kan het voorkomen dat je een nieuwe afspraak moet maken, dit in verband met de strakke planning in de werkplaatsen.
Eerste aanschaf winterbanden
Als in jouw contract winterbanden zijn opgenomen, dan kun je de winterbanden laten monteren bij de CUPRA Service Partner.
Kapotte of lekke band
Doorbelasting i.v.m. niet reparabele band
Uit ervaring weten we dat het rijden met een te lage of te hoge bandenspanning vaak leidt tot vroegtijdige vervanging van de banden. Voortijdige vervanging van de banden is niet gedekt en we gaan altijd uit van normale bandslijtage. Een kapot gereden band wordt gezien als een niet verhaalbare schade. Een niet verhaalbare schade lijdt veelal tot een doorbelasting van het eigen risico. Het niet versleten deel van de kapot gereden band (restprofiel) wordt als eigen risico aan jou doorbelast. In het leasecontract zijn voortijdige vervangingen van banden niet gedekt. Heb je hier vragen over, neem dan gerust contact op met onze BerijdersDesk: (033) 454 92 40.
Heb je nog vragen rondom autobanden of wens je meer informatie? Neem dan gerust contact op met onze BerijdersDesk via (033) 454 92 40.